Eerste seizoenszege Ameide 1

4142BL
LEERDAM

53325612975_1dbd0b2f21_o.jpg

LEERDAM • Met een minimale 0-1 winst op Leerdam Sport’55 keerde de ploeg van Pieter van Zessen terug naar Meihoven.

“Het spel was niet best, maar de teamprestatie des te groter”, glimlachte een opgeluchte en ook trotse Van Zessen na afloop. “Er zat behoorlijk wat druk op de groep, dat merkte je vooraf en tijdens de wedstrijd.”

Voor rust zakte onze tegenstander ver terug en was het niet makkelijk om het spel te maken. Via Jesse de Gans kwamen we kort voor rust op voorsprong. Met Dennis Tamming en Bas de Kruijk centraal achterin is er geknokt voor elke meter en trokken we de eerste winst van dit seizoen over de streep. Gelukkig maar”, aldus Van Zessen, die de opwaartse lijn volgende week tegen Noordeloos hoopt door te zetten.

LEERDAM • Leerdam Sport’55 heeft zaterdag nipt verloren van Ameide. In Leerdam bleek een goal voor rust van Ameide voldoende voor de winst: 0-1.

“Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar”, vond Leerdam Sport-trainer Raymond Sponselee. “Ik denk dat beide ploegen twee kansen hebben gehad en dan houdt het wel op. De goal van Ameide valt uit een corner waar wij staan te slapen.”

Leerdams Sport eindigde het duel met negen man, nadat Brennen Bieri na twee gele kaarten het veld moest verlaten en Eloys Tapirima er geblesseerd af moest. Sponselee was toen al door zijn wisselmogelijkheden heen. Sponselee: “Het stomme is dat we juist in ondertal nog twee kansen krijgen via Josep Charway en Juarth Leihitu. Helaas valt de gelijkmaker niet.”

Verslagen; www.regio-voetbal.nl
Meer foto's van Gerco van Oort vind je hier.